1. Razumijevanje ciljane publike (target audience)
Prvi korak u stvaranju vizualnog identiteta brenda je istraživanja tržišta kako biste stvarno razumjeli svoju ciljnu publiku i pozicionirali svoj proizvod ili uslugu kao najbolje rješenje za njihove potrebe. Također je važno prikazati ono što vaš brend čini drugačijim od onih koji su već na tržištu. Znati kako se ističete u odnosu na svoju konkurenciju u industriji ključno je za razvoj uspješnog brenda.
Snažna osobnost vašeg brenda također će uvelike doprinijeti da ga kupci brže primijete i teže zaborave. Jeste li zabavni i razigrani? Vrhunski i skupi? Korištenje tipografije, boja i slika pomoći će vam da najbolje predstavite svoj brend.
Sjajan primjer za pogledati je aplikacija za meditaciju Headspace. Njena misija da donese manje stresa i više radosti može se vidjeti kroz umirujuću paletu boja i karakterne ilustracije. Njihov se identitet proteže kroz aplikaciju, web mjesto i Instagram, osiguravajući kohezivno iskustvo za korisnike na svim digitalnim platformama.
2. Stvaranje snažnog logotipa
Iako logotip nije cijeli identitet vašeg brenda, on je najprepoznatljiviji element istog. Vaš će logotip biti vidljiv na svim aspektima vašeg brenda, od web stranice do pakiranja i društvenih medija do posjetnica.
Mnogo je načina kojima možete ići u dizajnu svog logotipa jer to uvelike ovisi o vašem brendu i načinu na koji ga želite predstaviti svijetu. Jedna je opcija razvijanje konceptualne ikone kako biste naglasili što vaša tvrtka radi. Na primjer, legendarni Nikeov “swoosh” prikazuje osjećaj kretanja i brzine, što je vrlo prikladno za brend sportske odjeće. Vrlo je vizualan i nedvojbeno jedan od najprepoznatljivijih logotipa do danas.
Kada idete tipografskim putem za svoj logotip, odabir pravog fonta je iznimno važan. Kreativna tipografija ostaje jedan od najpopularnijih trendova dizajna logotipa. Novi logotip za Misfits Health izvrstan je primjer jednostavnog tipografskog logotipa, ali neobično ‘M’ prikazuje zabavnu, mladenačku vibru brenda.
3. Usklađivanje sa svim platformama
Danas se doseg robne marke višestruko povećao zahvaljujući digitalnom iskustvu kao što su web stranice, mobilne aplikacije i digitalne platforme. One otvaraju čitav niz mogućnosti da iskažu svoje vrijednosti i osobnost.
Jednostavan način da identitet svog brenda unesete u digitalna iskustva je prijenos dijelova vašeg vizualnog identiteta kao što su paleta boja, tipografija, ikone i stil fotografije i primjena istih na svim digitalnim platformama.
Kako bi se osigurala dosljednost s offline i online iskustvima, ključ je ogoliti brend do najjednostavnijih mogućih prepoznatljivih vizualnih izraza. Na primjer, za nedavni rebrand Burger Kinga od strane JKRGlobala, možete vidjeti dijelove brenda iz stvarnog života, kao što su pakiranje i reklamni panoi, uspješno prenesene na društvene medije, kroz animaciju i tipografiju.
4. Uloga fotografije u brendiranju
Nakon što su logotip, fontovi i boje vašeg brenda zaključeni, fotografija je sjajan način da vizualno prenesete osobnost vašeg brenda u nešto što će biti prepoznatljivije vašoj publici. Kao što smo ranije raspravljali o razumijevanju vaše ciljane publike i osobnosti, vaš će stil fotografije morati uspješno predstavljati vaše vrijednosti. Profesionalne fotografije bit će super učinkovite u privlačenju vaših ključnih potrošača, ali morate uspostaviti dosljedan vizualni stil od samog početka.
Brend kozmetike i proizvoda za njegu kože Glossier izvrstan je primjer tvrtke koja koristi fotografiju kako bi istaknula svoje proizvode i privukla svoju ciljanu publiku. Fokusirane na prirodnu, prozračnu kožu i make-up, njihove fotografije to odražavaju svojim sjajnim modelima i fotografijama proizvoda.
5. Brendovi koji nešto predstavljaju
Zauzeti stav o društvenim pitanjima i ne bojati se uskladiti svoje vrijednosti s ciljem još je jedan način da svoj brend učinite nezaboravnim, autentičnim i izgradite lojalnost kupaca. Prema studiji Kantara, 68% potrošača u SAD-u očekuje da robne marke budu jasne u pogledu svojih vrijednosti, a “Milenijalci” i “Z Generacija” imaju najveća očekivanja od svih dobnih skupina.
Ponovno koristeći Nike kao primjer, vidimo da često kreiraju kampanje za podršku društvenim ciljevima poput pokreta Black Lives Matter. Godine 2020. kampanja koju je osmislio Wieden + Kennedy uključivala je niz izjava u kojima se hitno pozivalo i potrošače i tvrtke da se udruže u borbi protiv rasizma. Preinačujući svoj poznati moto “Just do it”, napisali su:
“For once, don’t do it. Don’t pretend there’s not a problem in America. Don’t turn your back on racism.”
Zaključak
Ovo su neke od važnih točaka na koje se možete usredotočiti kada pokušavate izgraditi brend koji nije samo lako uočljiv i pamtljiv, već ima snažnu osobnost i jasnu misiju. Elementi poput vašeg logotipa, boje, tipografije i fotografije pomoći će privući potrošače na vizualnoj razini, ali vaše vrijednosti i uvjerenja morat će podržati identitet vašeg brenda kako biste izgradili lojalnu bazu klijenata. U DiProjektu prilikom izgradnje vizualnog identiteta iznimnu pažnju poklanjamo svim aspektima brendiranja. Kontaktirajte nas i izgradite svoj vizualni identitet i osigurajte svom brendu digitalnu budućnost.
Članak preuzet sa kota.co.uk.